Superformen 2020

kjøp na!

PÅMELDINGEN ER STENGT!
NY RUNDE STARTER JANUAR 2021

Ønsker du å gå ned i fettprosent og bevare musklene dine, samtidig som du holder forbrenningen oppe? Velkommen til Superformen 2020!

kurset som tar deg fra A til Å i hvordan du får best mulig resultater på 10 uker.

NY RUNDE: 14 SEPTEMBER – 23 NOVEMBER

Hvert år er vi en SUPERFLOTT gjeng som kjører Superformen som en samlet gruppe. Opplegget inneholder alt du trenger for optimal fettforbrenning i en og samme pakke (Flexikost kommer i tillegg).

Opplegget går over 10 uker med tilgang til eksklusiv gruppe «Supergjengen». Her er vi inne å svarer på alt du måtte lure på, for at du skal få resultater som rocker!

Dette får du

  • 10 ukers treningsprogram – 3 motiverende faser.
  • Eget program for hjemmetrening
  • Nettkurs med leksjoner fordelt over 10 uker.
  • Tilgang til eksklusiv gruppe for veiledning, hjelp og motivasjon

Under finner du FAQ med svar på vanlige spørsmål – Er det mer du lurer på? Send oss en mail – post@flexikost.no

«The distance between your dreams and reality – is called action»

Hva er Superformen?

Superformen er et helhetlig opplegg som er designet m.t.p. maksimal fettforbrenning

Hva er målet med Superformen?

  • Sette seg et spesifikt mål over en tidsbegrenset periode for å jobbe strukturert  og målrettet sammen for å nå det.
  • Hvordan jobbe for å oppnå en lavere fettprosent og få mer muskler mest effektivt. Hva gjør vi og hvorfor gjør vi det?
  • Mindset og strategier: Få mentalt påfyll og strategier for å gjennomføre der du tidligere har gitt opp
  • Periodisere – forstå viktigheten av å spille på lag med hvordan kroppen fungerer.

Hvem passer Superformen for?

  • Deg som vil ned i fettprosent, gå ned i vekt og bli mer definert
  • Har relativt god kjennskap til styrketrening og teknikk fra før
  • Kvinner og menn
  • Ønsker å lære hva, hvordan og hvorfor vi gjør som vi gjør
  • Er klar for å legge unnskyldninger til side
  • Forstår at det å sette seg et spesifikt mål over en tidsbegrenset periode, vil gå på bekostning av noe – som eks. vinkvelder og restaurantbesøk
  • Er klar for å legge hodet på hylla og bare gjennomføre
  • Er lei av å alltid være på diett
  • Er klar for å gjøre en innsats å høste masse godfølelse
  • Er klar for å bevege deg ut av komfortsonen

Hvem passer det ikke for?

  • For deg som er undervektig og/eller har spiseforstyrrelser

  • Skylder på andre hver gang noe ikke går som planlagt

  • Som ikke er villig til å prøve noe nytt fordi du selv vet best

  • Ser etter problemer fremfor løsninger

  • Har en forventning om at opplegget skal tilpasse seg deg, fremfor at du skal tilpasse deg opplegget

  • Som ikke er klar for å stole på opplegget og prosessen slik det er satt opp

Hvordan blir kostholdet?

Du vil få helt spesifikke instrukser på hvordan innstillingene dine i Flexikost skal være under hele opplegget. Vi legger opp til en kombinasjon av LCHP of Flexible diet med «økedager» og deload, men du står fritt til å velge Flexible diet om du heller ønsker det. Gode resultater får du uansett valg av kosthold, du får uansett god informasjon om hvordan du skal gå frem.

Hvordan er treningen lagt opp?

  • Kombinasjon av styrketrening, kondisjon og intervaller.
  • Tre forskjellige faser på henholdsvis 4, 3 og 3 uker pr. fase.
  • 3-4 økter pr. uke. Kan tilpasses ditt behov
  • Tidsbesparende og effektivt
  • En styrkedel og en kondisjons- del (varierer noe fra fase til fase)
  • Må ha tilgang til treningsstudio/utstyr

Lagt opp m.t.p. hvordan fettforbrenning fungerer.
Les: Fettforbrenning enkelt forklart.

Jeg er redd det blir for tøft for meg, og er redd for å mislykkes

Hele prinsippet er at du skal følge din egen progresjon ut i fra der du er treningsmessig ved oppstart, derfor vil opplegget passe for de aller fleste.

Det viktigste er at du har et ønske om å utfordre deg selv fra uke til uke, i tillegg til at du også må ha kjennskap til grunnleggende teknikk innenfor styrketrening. Det vil derfor ikke bli tøffere enn det du mestrer, dette styrer du selv.

Hvordan fungerer det?

  • Superformen leveres gjennom en  kursplattform. Tilgangen til denne plattformen får du tilsendt på en egen mail etter kjøp.
  • Treningsprogram: Ved oppstart får du tilgang til første fase av treningsprogrammet med instrukser på hvordan du skal stille inn Flexikost og hvorfor. Fase 2 og 3 får du tilgang til etter tur og orden i henhold til progresjonen i kurset.
  • Minikurs: Hver uke får du tilgang til ny «leksjon» av nettkurset i ditt «kursbibliotek». Hensikten med kurset er å gi deg det mentale påfyllet du trenger underveis for å lykkes. Du kan ha verdens beste plan, men uten innstillingen du trenger for å følge den, har det liten verdi. Så oppskriften på effektiv fettforbrenning får du i form av trenings- og kostholdsplan, mens nettkurset får deg til å gjennomføre!

Jeg er vant til å trene. 5-6 økter i uken, og er redd det blir for lite trening for meg

Det er ikke slik at jo mer du trener desto bedre er det, tvert i mot handler det om kvalitet fremfor kvantitet. Vi underbygger alt vi gjør ved å følge prinsippene om hvordan fettforbrenning fungerer. Mange trener for mye i forhold til at de står på et underskudd av kalorier.

Trening skaper naturlig stress i kroppen som forsvinner ved hjelp av restitusjon. Restitusjon foregår gjennom kombinasjonen av mat og hvile og et kaloriunderskudd kombinert med for mye trening vil føre til at kroppen kommer i en nedbrytende fase. Da produseres mer stress som er med på å hindre effektiv fettforbrenning. I «Superformen programmet» jobber vi ikke så mye som mulig, men så smart som mulig.

Jeg har ligget på restriktiv lavkaloridiett over en lang periode

Har du ligget på en restriktiv lavkaloridiett over lang tid, kan du ikke forvente de samme resultatene. Da har du mest sannsynlig redusert forbrenningen din, økt stressnivået i kroppen og kan ha en ubalanse i hormonene dine.
Det vi i tilfellet anbefaler, er å starte så snart som mulig (allerede i dag) med å legge deg på vedlikehold av kalorier på Flexible diet, og ta deg treningsfri frem til oppstart for å stabilisere kroppen best mulig i forkant.
Du vil uansett kunne oppleve stor glede av opplegget, for å lære hvordan du jobber på lag med kroppen din og hva du bør gjøre for å få den i balanse før du starter en nye vektnedgang. Da slipper du å gjøre samme feilen en gang til.

Jeg har skader, kan opplegget tilpasse?

Mange har en eller annen form for begrensning når det komme til trening pga. Skader, vondter o.l. Øvelser kan alltids byttes ut med andre øvelser osv., men dette krever at du også selv er løsningsorientert og kreativ. Gruppen vil kunne være en god hjelp for innspill, men en større omlegging i programmet spesifikt for en person, vil vi dessverre ikke ha kapasitet til.

Jeg har trent lenge og lurer på om det blir for lett for meg?

Superformen handler ikke om å trene så tungt- eller så mye som mulig, men hensiktsmessig og smart ved å underbygge målet om fettforbrenning i måten vi jobber på.

Du utfordrer deg selv ut i fra nivået du er på ved oppstart, derfor passer det like god for deg som er godt trent som for de som er mindre trent.

Jeg trenger å gå mye ned i vekt

Superformen passer uavhengig av hvor mye du vil ned. Vi underbygger prinsippet om effektiv fettforbrenning, og underskuddet vi vil anbefale deg å ligge på, beregnes ut i fra din nåværende vekt.

Jeg vil gjerne bygge muskler, og i opplegget står det at målet er å bevare muskler og gå ned i fett%

De fleste vil både bygge muskler og gå ned i fett%, men du kan ikke jobbe effektivt med begge mål på samme tid. Ned i fett% krever et underskudd- og opp i muskler krever overskudd- av kalorier.

Ønsker du begge deler, så anbefaler vi å ha et hovedfokus av gangen. Da når du målene ditt raskere, og det gir motivasjon.

Eks. på tilnærming kan være å gå ned i fettprosent/vekt over en periode på f.eks. tre måneder, hvor du jobber dedikert og målrettet mot akkurat det. I neste periode kan du ligge på vedlikehold for å jobbe spesifikt med styrken, ved å underbygd det du ønsker å oppnå i det du gjør.

Slik kan du periodisere måten å jobbe på for å ikke alltid blir stående på underskudd/diett. Det å skifte fokus å jobbe imot andre mål i perioder er sunt for kropp og ikke minst hodet.

Vil du vite mer, anbefales denne episoden i «Kostholdspodden»: Kan jeg bygge muskler på underskudd?

Kan jeg trene hjemme?

Med Superformen følger det med eget, fullverdig treningsprogram for hjemmetrening. Så ja, du kan trene hjemme og forvente de samme, gode resultatene, så lenge du er flink til å pushe deg selv.

Må jeg ha medlemskap i FleXikost for å kunne delta?

Du må være eller bli medlem av FleXikost for å kunne følge kostholdsplanen. Dette er ikke inkludert og koster kr. 199,- pr. mnd. uten noe form for binding. Du kan når som helst si opp medlemskapet i FleXikost inne på egen profil.

Vil jeg kunne bruke programmet senere?

Tilgangen til kursplattformen «nullstilles» etter 4 måneder, men selve treningsprogrammet kan du laste ned og lagre. Treningsprogrammet er altså ditt til «odel og eie», du kan derfor velge å fortsette opplegget etter de ti ukene  ved behov, eller ta det opp igjen ved en senere anledning for å kjøre det en gang til.

Angrerett

Angreretten gjelder frem til fredag 11.september klokken 23.59
  
Når du har fått tilgang til Superformen gjelder angrerettloven §22 bokstav n; «levering av digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium, dersom leveringen er begynt med forbrukerens uttrykkelige samtykke og forbrukeren erkjenner at angreretten dermed går tapt»