<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=140100106827223&amp;ev=PageView&amp;noscript=1 https://www.facebook.com/tr?id=140100106827223&amp;ev=PageView&amp;noscript=1 ">
Registrer deg Logg inn

Flexikost_logosymbol_payoff_CMYK_rod

Registrer deg Logg inn

2 min read

Hva slags mat inneholder Flexikost- kostholdsplan?

Featured Image

En kostholdsplan er en plan på hva og hvor mye du bør spise for å nå målet ditt. Uansett om du vil ned i vekt, opp i vekt, vedlikeholde den vekten du har eller spise nok for å prestere optimalt på trening, vil en kostholdsplan være til stor hjelp.


Flexikost handler ikke om å gå på en diett, men om å spise vanlig mat i passe mengde i henhold til det som er målet ditt. Da får du gode resultater som varer, samtidig som du får- og/eller opprettholder et godt forhold til mat på veien.

 

En kostholdsplan med mange muligheter

Flexikost kostholdsplan består av vanlig hverdagsmat som du mest sannsynlig allerede spiser. Her får du mange valgmuligheter innenfor hvert måltid. Du kan nesten se på det som en liten oppskriftsbok, hvor alle oppskriftene blir tilpasset mengden du skal ha. Mengden mat, beregnes på bakgrunn av dine personlige innstillinger, som du når som helst kan endre i takt med resultatene dine.

Kostholdsplanen kan fint kombineres med både matpakker og familieliv, det vil si at hele familien kan spise maten i Flexikost sin kostholdsplan.

Se også: Slik bruker du Flexikost for å gå ned i vekt

Kostholdsplanen har to forskjellige kosthold du kan velge mellom, Flexible diet og HPLC. Flexible diet består av 40-50% karbohydrater og HighProteinLowCarb består av rundt 20% karbohydrater. Det ene kostholdet er ikke bedre enn det andre når det kommer til det å oppnå resultater, så her velger du det kostholdet du tror vil passer deg og dine preferanser best. Du kan når som helst endre valg av kosthold i de personlige innstillingene dine.

Se også: Dette kostholdet er det beste for å gå ned i fettprosent - Flexible diet vs. Hplc i Flexikost

 

Et utvalg av maten du finner på planen

Kostholdsplanen er delt inn i fem måltider om dagen: Frokost, mellommåltid, lunsj, middag og kvelds. Du kan slå sammen måltider eller fordele måltidene slik vi har foreslått.

Klikker du på ikonet "frokost", kan du velge mellom forskjellige smoothies, grøt, brødskiver, knekkebrød, pannekaker m.m. Det samme gjelder de andre måltidene.

Mellommåltidene er enkle måltider du kjapt kan slenge med deg i baggen, som barer, youghurt, frukt, nøtter, proteinshakes, knekkebrød med pålegg m.m.

Lunsjen kan bestå av både varm mat, salater, brødskiver, wraps, smoothies, pizza og supper m.m.

Middagsrettene er alt i fra gryter, kylling, hamburgere, pasta, fisk, kjøtt, salater og wraps m.m.

Kveldsmat kan for eksempel være knekkebrød med pålegg, smoothie, fruktsalat, omelett, is og andre søte fristelser.

I Flexikost kan du også legge egenkomponerte måltider inn i planen. Flexikost appen vil sørge for at kaloriene ikke overstiger "kalori-budsjettet" ditt.

Som medlem av Flexikost vil du også få tilgang til vår lukkede gruppe på Facebook. Her er vi inne å hjelper deg, og svarer på alt du måtte lure på på underveis!

Hvem er vi? Les mer om oss her: Om oss

Tilgangen til kostholdsplanen og vår hjelp i gruppen, koster kr. 199;-/mnd. uten noen form for bindingstid. Ved påmelding vil du få umiddelbar tilgang til kostholdsplanen, og du kan sette opp din egen ukesmeny på få minutter.

Er du klar for å gjøre en innsats og få resultater som rocker? Da er vi her for å hjelpe deg!

Ved spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss på post@flexikost.no

Kom i gang med Flexikost kostholdsplan her!

 

Meal prep - Slik gjør du det

Meal Prep står for meal preperation eller måltidforberedelse på godt norsk. Enkelt forklart betyr det at du planlegger og tilbereder flere fremtidige...

Les mer

Må jeg trene for å gå ned i vekt?

Du har sikkert fått med deg den stadige diskusjonen rundt hvorvidt trening er lønnsomt for vektnedgang eller ei, men sjeldent opplever jeg at noen...

Les mer

Slik gikk Merete ned 54 kilo

Da Merete Horvli (55) nådde 134 kilo, gjorde hun et siste forsøk på å gå ned i vekt. Slik gikk hun ned 54 kilo - uten å gå på slankediett.

Les mer